Thursday, December 24, 2009

Selamat Pengantin Baru



"Pasangan pengantin baru ( Ust Ramadhan & Ustazah Sohida) diapit oleh pasangan pengantin lama (tetapi tetap baru - Ust Aziz dan Ustazah Raihan) di Majllis pernikahan raja sehari"..
Rasa belum terlewat untuk mengucapkan Selamat Pengantin Baru Selamat Berbulan Madu kepada salah seorang Trainer BMQ iaitu Ybhg Ustaz Ramadhan Al Mubarak Hj Ahmad dengan pasangannya Puan Sohida bt Jamil. Setelah mengenali hampir 2 tahun, pasangan ini memeterai ikatan sah pada tanggal 5 Disember 2009 di Kubang Rotan, Kedah Darul Aman. Pasangan Ustaz Ramadhan juga merupakan salah seorang tenaga BMQ Training sebelum berhijrah menjadi guru di salah sebuah sekolah di Langkawi.
Sabda nabi s.a.w :
"Apabila seseorang itu telah berkahwin, maka dia telah menyempurnakan separuh dari urusan agama. Dan hendaklah dia bertaqwa selebihnya"
( HR Al Baihaqi)
Kami berharap pasangan ini kekal bahagia dan diberkati seluruh hidup mereka. Semoga Ust Ramadhan menghabiskan cuti sebulan dengan semaksimum mungkin dan dapat meneruskan kecemerlangan demi agenda BMQ Training 2010.

No comments: